راه‌های شناسایی هک شدن گوشی

هک شدن گوشی و این که چگونه بفهمیم گوشی هک شده، این مسئله‌ای است که با حضور پررنگ گوشی‌های هوشمند در زندگی روزمره ما، ممکن است ذهن ما را درگیر خود کند. در واقع هرچه دستگاه‌های ارتباطی هوشمندتر از گذشته می‌شوند، احتمال هک شدن آن‌ها بیشتر خواهد شد.

آیا برای شما پیش آمده است که چیز مشکوکی در گوشی توجه شما را به خود جلب کند؟ اگر این اتفاق برای شما افتاده است، بهتر است که گوشی را بررسی کنید.

هک شدن گوشی: (کاهش شدید عمر باتری)

اگر گوشی شما قدیمی نیست و استفاده شما از  آن از حد معمول بیشتر نبوده است و یا حتی از آن به طور کلی استفاده نکرده‌اید، ولی شاهد کاهش شدید عمر باتری هستید، احتمال هک شدن گوشی شما وجود دارد.

دیدن پیام‌های POP UP مشکوک

یکی از راه‌های دیگر که چگونه بفهمیم گوشی هک شده است، دیدن پیام‌های POP UP با توجه با فعال بودن adblocker گوگل است. دیدن این پیام‌های می‌تواند به خاطر وجود یک نرم‌افزار نا امن در گوشی شما باشد. در نظر داشته باشید که هکرها از طریق این اپ‌ها می‌توانند اطلاعات شما را دزدید و از آن در عملیات فیشینگ استفاده کنند. بهتر است نرم‌افزارهایی که به آن‌ها شک دارید را به سرعت پاک کنید.

هک شدن گوشی: (عملکرد کند گوشی)

اگر گوشی شما بی‌دلیل دچار افت سرعت در عملکرد شد و به اصطلاح (لگ) زد، می‌تواند نشانه دزدیده شدن اطلاعات شناسایی شما مانند اطلاعات اکانت گوگل شما باشد. همچنین فعال بودن بدافزارها در پس زمینه می‌تواند سرعت گوشی را به صورت چشمگیری کاهش دهد.

برقراری تماس‌ و فرستاده شدن پیامی که کار شما نبوده است.

هکرها می‌توانند به راحتی با تحت اختیار گرفتن گوشی شما، تماس برقرار کنند و یا پیام نوشتاری بفرستند. اگر اطرافیان شما پیام و تماس‌هایی دریافت می‌کنند که کار شما نبوده است، باید نگران باشید زیرا احتمال هک شدن گوشی شما وجود دارد.

هک شدن گوشی : کدهایی برای شناسایی موارد مشکوک

برای اینکه متوجه هک شدن گوشی خود بشیم، می‌توانیم از  کدهای USSD مرتبط با این کار استفاده کنیم.

هک شدن گوشی : کدهایی برای شناسایی موارد مشکوک

کد #۶۱#*

هکرها می‌توانند از طریق Call Forwarding با یک گوشی دیگر به تماس‌هایی که به گوشی‌های شما می‌رسد، پاسخ بدهند.  با استفاده از کد *#۶۱# می‌توانید دریابید که آیا تماس‌های شما دایورت می‌شوند یا خیر اگر خلاف خواسته شما Call Forwarding روشن باشد، احتمال هک شدن گوشی شما بالاست. با استفاده از این کدمی‌توانید Call Forwarding را خاموش کنید.

هک شدن گوشی :  کد #۰۶۲#*

اگر دوستان‌تان گله دارند که چرا تماس آنها را بی‌پاسخ می‌گذارید با این که شما تماسی دریافت نکرده‌اید، یا شخص دیگر تماس آنها را پاسخ می‌دهد، احتمال دارد هکرها دست به کار شده و شماره شما را به خط دیگری ارجاع داده باشند. برای اینکه از وضعیت خط خود مطلع شوید می‌توانید از کد *#۰۶۲# استفاده کنید.

کد #۶۷#*

هکرها می‌توانند وقتی که در حال مکالمه هستید، و تماسی دریافت می‌کنید، آن تماس را پاسخ دهند بی‌آنکه متوجه آن بشوید.  یا حتی اگر تماسی را Reject می‌کنید، این خطر باز هم وجود دارد. برای اینکه متوجه بشوید کدام شماره تماس‌های شما را دریافت می‌کند، کد *#۶۷# را وارد کنید. اگر شماره‌ای به غیر از شماره شما نمایش داده شود، احتمال هک شدن گوشی شما وجود دارد. با زدن کد ##۶۷# تنظیمات دریافت تماس را به حالت اولیه بازگردانید.

البته در نظر داشته باشید که اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی برای اینکه تماس‌های پشت خطی شما را بعد از تماس ناموفق به شما یادآوری کنند، شماره‌های خود را روی خط شما تنظیم می‌کنند. در نتیجه در بسیاری از مواقع جای نگرانی وجود ندارد.

کد #67#*

آیا گوشی شما ردیابی می‌شود

یکی از بیشترین نگرانی‌ها، تحت ردیابی قرار گرفتن شماره توسط شخص سوم است. برای اینکه این نگرانی برطرف شود، می‌توانید از کد #۲۱#* استفاده کنید. با استفاده از این کد می‌توانید مطمئن بشوید که آیا تمام‌های شما دایورت می‌شوند و آیا احتمال هک شدن گوشی شما وجود دارد، یا خطری شما را تهدید نمی‌کند. اگر  پیام Voice: Not forwarding را مشاهده کردید، می‌توانید نفسی به راحتی بکشید.

اگر با پیام Voice: Not forwarding مواجه شدید و مطمئن هستید که خودتان تماس‌ها را دایورت نکرده‌اید، با استفاده از کد #۰۰۲## تمامی تنظیمات دایورت را پاک کرده و خیال خود را راحت کنید. در واقع این کد یک کد ضد دایورت کردن تماس و مسیج است. این کد بعد از استفاده از قابلیت Roaming نیز کاربرد دارد زیرا که مطمئن خواهید شد قبض ماه جدیدبا قیمت رومینگ به پای شما نوشته نخواهد شد.

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.